Wednesday, September 17, 2008

هو انا مين؟؟؟؟؟

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته






مش عارفة اكتب ايه ولا ايه ولا ايه

اكتب عالصدمة الحضارية اللى اتصدمتها

ولا اكتب عن رمضاان اللى قرب يخلص

ولا اكتب عن الدراسة اللى كمان كام يوم

ولا عن الدويقة

ولا عن مجلس الشورى ولا ولا ولا.............

انا مش عارفة اكتب

خلاص مخى توقف عن التفكير


مش عارفة ايه نظام الدنيا دى

ماشية ازاى

رايحة فين و هتودينا فين

هنروح معاها ولا هنقفلها



هنبقى مبسوطين فيها و فى الاخرة

ولا مبسوطين فيها بس

ولا ايه نظامنا

حياتنا ماشية ازاى

عملى ده كله

رايح فين

الناحية اليمين ولا الناحية الشمال


انا مين

انا بعمل ايه

انا خلاص هيبقى عندى عشرين سنة

راحت فين كل السنين دى

عملت فيها ايه


اتقبل ولا لأ

و لا بقى حمل عليا

المفروض انى ابقى مبسوطة ولا زعلانة

انا مش فاهمة حاجة

هو انا مين؟؟؟؟؟

2 comments:

mohamed said...

أنتي انسانة ..

دا الأجابة لناس فليلة بتسأل السؤال دا

ومتسأليش الباقي يبقوا ايه


بس ليه الصدمة الحضارية دي

مللت الصمت said...

لما الانسان يكتشف ان طول عمره هو عايش فى مكان مغلق تماما عليه مافيهوش غير مساحة بيتنفس منها


و فجأة يطلع على العالم الحقيقى

بيتصدم صدمة جامدة

و يا بتنفعه يا بتضره

اهه انا خدت الصدمة دى